maandag 12 augustus 2019

Islands of Adventure

Vannacht heb ik nogal onrustig geslapen. Om 3 uur was ik klaarwakker. Even naar de wc gegaan en de berichten op Facebook gelezen. Ook gekeken of er reacties waren op het blog van gisteren, ik vind dat altijd leuk om te lezen! 
Tegen 4en toch maar weer geprobeerd te gaan slapen en toen werd ik om half 7 wakker. Maurice was al wakker en zat de krant te lezen op zijn telefoon. Even later hoorden we Olaf. We zijn ons bed uit gegaan en het ontbijt gaan klaarmaken. Caro hebben we om 7.00 uur wakker gemaakt om te ontbijten. 
Daarna hebben we ons aangekleed en spullen gepakt en zijn we in de auto gestapt, op weg naar onze 2e dag in Universal.

Na weer 26 dollar (!) betaald te hebben voor het parkeren en de auto op bijna dezelfde plek als gisteren geparkeerd te hebben (Spiderman) liepen we naar Islands of Adventure. Het was bij de ingang een flink stuk drukker dan gisteren bij Studios, maar dat kwam denk ik omdat hier geen early admission was vandaag. Even over half 9 waren we binnen.


Aangezien je verder nog nergens heen mag hebben we eerst maar weer koffie gehaald bij de Starbucks. Daarna zijn we in de rij gaan staan. 
Even voor 9.00 uur gingen de touwen weg en zette iedereen koers richting de nieuwe Hagrid attractie. Pfff, wat een drukte! Wij besloten om niet met de meute mee te gaan en gingen linksaf, richting Jurassic Park. 

Deze attractie ging pas om 10.00 uur open dus we zijn doorgelopen en kwamen bij Dudley Do-Right's Ripsaw Falls, een waterbaan. Met een soort boomstam maak je een rit door een riviertje en aan het eind val je met de waterval naar beneden. De opmerking 'you will be wet' aan het begin van de attractie was niets teveel gezegd! Ik (Ellen) zat voorin (je zit met zijn 4en achter elkaar) en kreeg een gigantische golf over me heen. Ik was echt compleet doorweekt! Er was echt geen stukje droge kleding meer te ontdekken. De rest was ook wel nat, maar minder.

Nu we toch zo nat waren, wilden we meteen maar in Popeye&Bluto's Bilge-Rat Barges (vergelijkbaar met Piranha van de Efteling) gaan, maar deze was dicht. Dus dan maar naar Jurassic Park, de 3e waterattractie in dit park. Maar eerst hebben we even foto's gemaakt in Toon Town. Daar hangen allemaal tekstballonnen en dat levert grappige foto's op.





Olaf ging onder een paar cartoonwolken staan waar een paar druppels uitkwamen en wilde dat ik een foto maakte. Echter, toen ik de foto maakte werden de druppels een flinke regenbui. Hij was écht doorweekt hahaha!

En toen gauw naar Jurassic Park. Er was maar 5 minuten wachttijd dus we zaten snel in de boot. Na een gezapig boottochtje langs wat dino's kwamen we ineens tussen de gevaarlijke raptors terecht. En net voordat we tussen de kaken van een T-Rex zouden belanden vielen we van een waterval naar beneden. Het nat worden viel reuze mee en Caro en Olaf vonden het zo leuk dat we gewoon nog een keer gingen!

Hierna waren we wel even klaar met de waterattracties en zijn we naar het Harry Potter gedeelte gelopen. We wilden nu in Harry Potter and the Forbidden Journey. Een attractie in het kasteel van Zweinstein. In de app stond dat de wachttijd 20 minuten was, maar ik denk dat het wel wat langer was. Maar dat was helemaal niet erg want de route door het kasteel was echt leuk, met de bewegende schilderijen en andere dingen die we herkenden uit de films. En op een gegeven moment viel er zelfs sneeuw binnen!!




In de attractie zit je met zijn 4en naast elkaar op een soort bankje. Dit bankje zit vast aan een robotarm en maakt allerlei bewegingen terwijl je door het kasteel beweegt. Je ziet stukken met film en stukken waar je echte scènes ziet, zoals de dementors. Helaas kwam Maurice heel misselijk uit deze attractie. We hebben daarom eerst even buiten op een bankje bij zitten komen (Ik in de volle zon om een beetje op te drogen).

Toen Maurice zich ietsjes beter voelde zijn we Hogsmeade (het Harry Potter dorp) ingelopen. We hebben hier even rondgekeken maar Maurice voelde zich nog steeds niet top en wilde graag een restaurantje opzoeken voor de airco en iets kleins te eten.


We konden niet zo snel iets vinden en gingen even op een bankje zitten zodat ik de app kon checken voor een plek om te eten. Caro wilde graag iets kouds drinken en ging ondertussen een refill cup kopen. Voor 18 dollar koop je een grote beker die je dan telkens weer kunt laten vullen.

We zaten voor Poseidon's Fury en besloten deze attractie mee te pakken. Maar eenmaal binnen wilden Caro en Maurice toch niet, dus rechtsomkeert maar weer!

Vervolgens restaurant Circus McGurkus Cafe Stoo-pendous naar binnen gelopen maar dat was niet naar ons zin. Eigenlijk hadden we gewoon zin in een soepje van de Panera Bread!

Ook al was het pas half 1, we waren alle 4 wel redelijk klaar met het park, mede veroorzaakt door de hitte van vandaag. We besloten weg te gaan, maar eerst wilden Caro, Olaf en ik nog in de achtbaan The Hulk. Wat een gave achtbaan is dit! Volgende keer voelt Maurice zich hopelijk weer beter en gaat hij ook mee.
O ja, ook nog deze foto gemaakt, Caro heeft haar eigen draaimolen in dit park!

Toen snel naar de auto en op naar de Panera Bread! Maurice en ik hebben allebei een heerlijke uiensoep gegeten. Die bestel ik eigenlijk altijd hier want die vind ik zoooo lekker!

Na het eten naar de villa gereden en lekker even gezwommen. Heerlijk om even lekker te relaxen.
Op onderstaande foto's zie je Maurice bij onze huurauto en ons mooie roze huis


Rond kwart over 3 zijn we weer in de auto gestapt en naar de plaats Longwood gereden (klein uurtje rijden). We hadden namelijk afgesproken met Jeroen en Emma! Zij zijn hier al 3 weken en logeren bij familie van Emma. Leuk om kennis te maken met Anette en Leif en hun kinderen. Caro en Olaf trokken gelijk hun zwemkleding aan en hebben zich vermaakt in het zwembad met Oliver en Elvin terwijl wij gezellig hebben zitten kletsen.

We gingen op de 2e foto 'op zijn Amerikaans' poseren. De heren snappen nog niet helemaal hoe het moet hahaha! (je voorste been buigen, NIET je achterste been)

De tijd vloog voorbij en tegen 19.00 uur gingen we uiteindelijk pas weg. We zaten net op tijd in de auto, we kwamen in een echt Florida-bui terecht!

Voor het eten zijn we gestopt bij TGI Friday's, ik had zin in de spareribs met Jack Daniels glaze!!

En toen snel naar huis, beide kids waren moe en vielen in slaap achterin de auto! Even een snelle stop gemaakt bij de CVS om Benedril te halen voor de uitslag op de benen van Caro en toen gauw naar de villa waar de kinderen linea recta doorgingen naar bed.

Ook ik ga zo lekker mijn bed opzoeken, ook al is het pas half 10! Ben echt enorm moe; ik moet echt nog wennen aan het tijdverschil en de warmte!

4 opmerkingen:

  1. Hihi... die poseer foto. Dat doen ze echt allemaal in Amerika zo hè. Ik vind de mannen er geweldig op staan. En wat een heerlijk en mooi huis. Komt toch zo uit een Amerikaanse film of serie weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke dag ik moest wel lachen om Caro met zijn regenbui dat die ook zo nat is geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke dag ik moest wel lachen om Caro met zijn regenbui dat die ook zo nat is geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom een lekker genoten van Universal, leuk he die waterattracties waar je als een verzopen kat uitkomt...Gelukkig droog je nog al snel op met de Floridiaanse temperaturen!
    En 's middags gezellig even buurten bij vrienden, en zo is een dag ook weer voorbij gevlogen.

    BeantwoordenVerwijderen