zaterdag 17 augustus 2019

Moving day + Lake Apopka Wildlife Drive

Vanmorgen bij het wakker worden (7.00 uur) gelijk het bed uit. Maurice ging voor de laatste keer hier in Davenport brood halen bij de Publix. Ik ging weer wat spullen inpakken.

We lieten de kinderen nog maar even slapen en begonnen samen aan het ontbijt. Terwijl wij zaten te eten en even het nieuws uit NL checkten kwam eerst Olaf en even later Caro vanzelf het bed uit.

Na het ontbijt verder opgeruimd, vuil weggegooid, handdoeken in wasmachine (bedden hoefden we niet af te halen), vaat in de vaatwasser en uiteindelijk alle spullen in de auto gezet. Het huis was weer leeg en wij waren klaar om te gaan.

Om 8.45 uur reden we weg. Voordat we richting Cape Coral (richting zuidwesten) zouden rijden gingen we eerst de andere kant uit. We gingen naar Apopka, een klein uurtje noordwaarts om de Lake Apopka Wildlife Drive te rijden in de hoop om alligators te spotten.

In het begin zagen we heel veel vogels, zoals Anhinga's (slangenhalsvogel), Amerikaanse blauwe reigers, zilverreigers en nog veel meer vogels waarvan we de namen niet weten. Opvallend was dat veel vogels jongen hadden.

Al snel zagen we de eerste alligator! Stoppen, raam open en fotograferen maar! Al speurend reden we weer verder. We hebben echt enorm veel alligators gezien. Er lag zelfs een enorme joekel langs de kant van de weg. Helaas verdween hij te snel weer in het water om een foto te maken.

Na ruim anderhalf uur verlieten we de drive weer. We zijn, voordat we aan de reis naar Cape Coral begonnen, eerst even gestopt bij de Starbucks voor onze dosis cafeïne. Daar hebben we Olaf een reispilletje in laten nemen (op weg naar Lake Apopka had hij namelijk overgegeven in de auto). Het pilletje even in laten werken en toen op pad.

Binnen een half uur lag Olaf te slapen, een bijwerking van de reispilletjes hebben we inmiddels gemerkt. Maar wat extra slaap pakken is helemaal niet slecht voor hem!

In de plaats Brandon, vlakbij Tampa, hebben we een stop gemaakt bij de Panera Bread. Dat was nog even flink zoeken, want de Panera Bread zat bij een gigantische mall (Westfield Mall).

Tijdens het eten zagen we de lucht steeds donkerder worden, dus een beetje haast gemaakt en gauw naar de auto. Het regende inmiddels al een beetje en toen we net in de auto zaten barstte het helemaal los. We waren inmiddels van bestuurder gewisseld, ik was gaan rijden. Was best vermoeiend, met de ruitenwissers op standje turbo!

Tegen half 5 kwamen we aan bij ons huis. Wat een geweldig huis is dit!! We zeiden allemaal tegen elkaar dat we hier wel zouden willen wonen! (past helaas niet in de koffer!)

Olaf en Caro hebben natuurlijk meteen het zwembad getest, terwijl Maurice en ik de spullen uitpakten.

Voor het avondeten zijn we naar de Ruby Tuesday gereden. Dit was vorig jaar één van onze favorieten, maar we vonden het dit keer niet heel bijzonder. Wel prima gegeten hoor, maar we hebben deze vakantie lekkerder gegeten.

Tegenover de Ruby Tuesday zat een Target en een Publix (naast elkaar). We zijn eerst de Target even ingegaan, maar hebben uiteindelijk wat boodschappen gedaan bij de Publix.

En toen weer naar huis, waar iedereen lekker even zijn ding aan het doen is (is ook wel eens lekker, het is tenslotte vakantie). Ik maak het blog van vandaag af en zoek de foto's erbij. Helaas kunnen de mooie foto's van vandaag, gemaakt met de spiegelreflexcamera, niet bij het blog geplaatst worden, we zijn de kaartlezer vergeten mee te nemen. Die zal ik dan nog wel toevoegen zodra we weer in Nederland zijn (nog niet aan denken!!!!)

1. Niks mis mee deze foto’s en gaaf hè die alligators. Als je mei juni gaat zwemmen ze in je zwembad bij je huisje. Dan kun je de Ghostbusters bellen haha