zondag 11 augustus 2019

Universal Studios

Vanmorgen werd ik om 5 uur wakker, als eerste van ons 4 (Maurice zijn IPad break om 2 uur niet meegerekend). Caro en Olaf werden om half 6 wakker, Maurice een kwartiertje later. Niet slecht voor de eerste nacht in Amerika!

Op ons gemak ontbeten met geroosterde boterhammen, de koffers uitgepakt en het huis van binnen en van buiten eens goed bekeken. Wat een ruimte, 4 slaapkamers, 3 badkamers (2 daarvan zijn groter dan de slaapkamers van de kids thuis!) en een lekker zwembad, dat Olaf om 6.45 uur al even heeft getest. 


Caro was vooral onder de indruk van het bordje achter in de tuin:

Om even over half 8 stapten we in de auto op weg naar Universal. Na het parkeren in de parkeergarage liepen we eerst door Universal Citywalk, het uitgaansgedeelte met restaurants en winkels. We kozen vandaag voor Universal Studios en liepen richting de toegangspoort en de beroemde wereldbol. Ook al gingen de attracties in het park pas om 9.00 uur open, om 8.40 uur konden we al wel het park in. Zo hadden we mooi nog even de tijd om bij de Starbucks een kop koffie te halen.


Om 9.00 uur liepen we meteen richting Harry Potter and the Escape from Gringotts. De wachttijd was 20 minuten, dus snel de tassen in een locker gedaan en de rij in. Dat ging echt heel snel, zeker omdat we ook een tijd gepraat hebben met een man die als kind vanuit NL naar Amerika is geëmigreerd. Hij sprak nog een klein beetje Nederlands en hoorde ons praten en dacht 'dat klinkt bekend'. En ik denk ook dat de wachttijd maar iets van 10 minuten was!

Voor de ride kregen we een hele 'stoere' 3d bril. 

De Escape from Gringotts attractie is een indoor achtbaan (dark-ride) met 4d beelden. Wij vonden het erg leuk.

Na de ride de tassen weer gehaald en wat rondgekeken in Diagon Alley. En natuurlijk een (frozen) Butter beer geprobeerd, Harry Potters favoriete drankje. Mierzoet (denk aan vloeibare Werther's Echte) maar wel lekker!

Vervolgens door naar de volgende attractie, Fast&Furious. Hier was bijna helemaal geen rij, we konden zo doorlopen. Ook dit is een video-ride. Je zit in een bus en doet mee aan een achtervolging/straatrace waarbij er van alles ontploft en op je afkomt. Na deze attractie gingen we naar Transformers, dat schuin aan de overkant zat.

 Hier was ik niet echt enthousiast over. Ik heb niets met Transformers, vind ze eigenlijk best eng en het was wederom een 4D ride, met snelle beelden wat ervoor zorgde dat ik nogal misselijk uit de attractie kwam.

Om dat misselijke gevoel kwijt te raken heb ik snel het broodje ham (meegenomen van huis, dan hoeven we niet altijd aan de fastfood) opgegeten. Dat deed me wel goed.

En snel weer door, nu naar Jimmy Fallon. Wederom een 4D ride waarbij je met Jimmy Fallon door de straten van New York City rijdt. Dit keer kwam Maurice misselijk uit de attractie, één keer zo'n 4D 
attractie is leuk, maar zoveel achter elkaar is niet goed voor je maag merken we!

Maar we gingen gewoon stug door, de volgende attractie was The Mummy, een dark-ride. Deze was best leuk, gelukkig geen bewegende videobeelden meer!

En daarna kwam de Rip Ride Rocket. Met knikkende knieën stond ik in de rij, maar ik laat me niet kennen! Deze achtbaan gaat in een hoek van 90 graden omhoog en daarna in een hoek van bijna 90 graden met een bloedgang naar beneden. Bij het instappen kan je een lied kiezen dat je dan, dmv speakers in de hoofdsteun, tijdens de rit hoort. Ik had voor 'I will survive' gekozen, leek me wel toepasselijk hahaha!

Ik moest na deze heftige rit wel even bijkomen, dus we hebben de koelte van één van de restaurantjes opgezocht om iets te drinken (en Maurice iets te eten).

Na een kwartiertje was ik van de schrik bekomen en zijn we naar The Simpsons gelopen. Helaas was dit wéér een 4D ride. Maurice heeft de hele tijd met zijn ogen dicht gezeten en ik deed ze ook regelmatig dicht omdat ik anders niet zeker was of ik mijn maaginhoud wel binnen zou houden. Pfff, we waren écht klaar met die 4D rides!!

Tot slot nog naar Men in Black, een attractie waarbij je in een karretje zit en met een laserpistool aliens moet schieten (vergelijkbaar met Buzz Lightyear in Disney). Dit vonden we dan wel weer leuk. 

We besloten hierna dat we het wel genoeg vonden voor vandaag. Het was iets over 2 uur en we waren klaar met attracties en de hitte. Dus op weg naar de uitgang. Op de Citywalk hebben Olaf en ik nog een grilled 4 cheeses sandwich gedeeld en daarna gauw naar de auto. 

Onderweg kwamen we in een flinke bui terecht die bleef duren totdat we bij de villa waren, en in de regen renden we gauw ons huis in. Olaf wilde heel graag zwemmen en zodra het droog was lag hij in het zwembad. Caro en ik voegden ons even later bij hem.

Iets voor 6en zijn we weer in de auto gestapt, op weg naar de Outback bij Formosa Gardens. Heerlijk gegeten daar! Maurice en ik hebben samen een portie van de beroemde bloomin' onion petals gedeeld, wat is dat toch lekker! En als hoofdgerecht hebben wij beiden voor een steak gekozen. Caro had een hamburger en Olaf een kindermenu met spareribs. We hadden een erg leuke ober, hij vroeg waar we vandaag kwamen en toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen vertelde hij dat hij Nederlandse voorouders had, hij had zelfs een heel Hollandse achternaam: Schonejan, een naam waar hij zelf moeite mee had om uit te spreken!!

Tenslotte zijn we nog 'even' naar de Walmart geweest. Mensenkinderen, wat was het daar druk!!! Zal dat hier de favoriete zaterdagavondactiviteit zijn, boodschappen doen?? Gelukkig had ik een boodschappenlijstje gemaakt dus we konden redelijk doelgericht langs de schappen gaan. Olaf heeft ook als zijn eerste geld uitgegeven: hij heeft 'Duke Kaboom' gekocht uit Toy Story 4.

En toen gauw naar huis, want beide kinderen stonden op instorten. Zij liggen inmiddels ook al lekker in bed. Ik heb nog even dit blog geschreven, nog even foto's toevoegen en dan ga ik zo ook lekker slapen, ben nog niet helemaal gewend aan het Amerika ritme!

2 opmerkingen:

  1. Wat een lekker dagje in Universal hebben jullie gehad.
    Erg he die druktes in de walmart, vooral de traagheid bij de kassa's alles lijkt op zijn elf en dertigst te gaan.
    Hopelijk zijn jullie gauw in het Florida ritme.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat bordje over die Alligators! Ik zei het toch... En dapper dat jij in al die 8-banen durft. Alleen er naar kijken maakt mij al misselijk!!

    BeantwoordenVerwijderen