dinsdag 20 augustus 2019

Lovers Key State Park + Miromar Outlets

Het eerste wat ik 's morgens doe is checken of er reacties zijn op het blog. Het is zo leuk om te zien dat er mensen zijn die iedere dag meelezen. Dus iedereen bedankt voor het reageren! 

Vandaag stond eigenlijk Sanibel op het programma. Maar de kinderen werden maar niet wakker. Om kwart voor 10 hebben we ze wakker gemaakt. De halve dag in bed liggen, dat doen ze thuis maar!

Change of plans dus. We zijn naar Lovers Key State Park gereden. De route hierheen gaat door Fort Myers Beach. Hier hebben we 2 jaar geleden 2 nachten geslapen. We kwamen toen midden in een tropische storm aan, in de stromende regen. Nu scheen de zon volop, dan ziet het er toch héél anders uit!


We reden langs het hotel van 2 jaar geleden. In mijn herinnering was het een blauw gebouw, maar het was geel. Later vandaag maar eens terugzoeken in het blog van 2 jaar geleden of het toen ook geel was!

Via een brug met een schitterend uitzicht reden we Lovers Key op. Bij de ingang 8 dollar betaald en doorgereden naar de parkeerplaats.

Via een houten boardwalk liepen we door een mangrovebos naar het strand. We zagen in het water manatees maar helaas gingen ze te snel weer onder en waren ze te ver weg om foto's te kunnen maken.



Eenmaal op het strand trok Olaf meteen zijn shirt uit en rende de zee in. Caro en ik gingen schelpen zoeken (shelling noemen ze dat hier), we hebben heel wat mooie schelpen gevonden! Caro heeft zelfs een sand dollar gevonden!





Maurice en Caro zagen in zee ook een manatee even boven water komen, maar ook hiervan is een foto maken niet gelukt helaas!

We zijn niet heel lang op het strand gebleven, het was zó vreselijk warm en de zon scheen zó fel dat we binnen no time lichtelijk roze zagen!

We besloten weer terug naar de villa te gaan en daar nog even lekker te gaan zwemmen in ons eigen zwembad. Het was echt heerlijk om het koele zwembad in te duiken! Pfff, het lijkt wel alsof we deze vakantie maar niet kunnen wennen aan de warmte!

We hadden wel zin om wat te gaan shoppen dus we besloten naar de Miromar outlets in Estero te gaan. Iedereen douchen en omkleden en om half 4 waren we op weg.


Wat een grote outlet is dit en wat was het er rustig! Een heel verschil met de outlets in Orlando! Ons eerste doel was een coupon-boekje halen. Wij vinden dat eigenlijk altijd een beetje gênant, maar Ingo van property management zei dat we écht zo'n boekje moesten halen, in Amerika is het heel normaal om coupons te gebruiken en je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.

Op weg naar de visitor info zagen we een gezin uit een winkel komen. Ik zag meteen dat het Nederlanders waren en nog een tel later dacht ik "hè, maar die ken ik!" Het waren Danny en Vincent en hun dochters, een stel uit Maarssen dat we kennen van feestjes bij vrienden van ons. Zo grappig om zo ver van huis zomaar bekenden tegen te komen! We hebben een tijdje staan kletsen en zijn daarna weer ieder ons weegs gegaan.

We hebben heerlijk gewinkeld, de tijd vloog voorbij en voor we het wisten waren we 2,5 uur verder. We zijn geslaagd bij Abercrombie&Fitch, Gap en Adidas. Op de foto zie je de buit:

We hebben ook gegeten in de Miromar outlets, bij Ford's Garage. Dit restaurant staat helemaal in het teken van de auto's van Ford. Ik had er al veel over gelezen in de blogs van anderen dus we wilden het nu zelf ook wel eens proberen. Midden in de zaak staat een oude Ford, de servetten zijn poetsdoeken, de deurknoppen zijn tankspuiten (voor benzine tanken) en zelfs in de wc is het thema doorgevoerd. De wasbakken zijn autobanden.




Ik had dit keer ook een burger besteld, het is tenslotte voornamelijk een burgerrestaurant. Het was lekker, maar ik weet ook weer meteen waarom ik nooit een hamburger bestel! Wat een geknoei is het toch om zo'n ding naar binnen te werken!


Na het eten weer richting ons huis in Cape Coral. Caro vroeg of we bij de McDonalds een slush (drankje) konden halen en ik moest bekennen dat ik wel zin had in een ijsje en voor mij blijft de sundae caramel van de McDonalds toch het lekkerste ijsje! Maurice zei dat hij alleen wilde stoppen bij de McDonalds wanneer wij (Caro, Olaf en Ellen) eerder een Mac zagen dan hij. De eerste 2 zag hij als eerste, maar bijna thuis spotte ik als eerste een McDonalds, dus op naar de Mac!
Maurice, Olaf en ik hebben alle 3 een sundae caramel op en Caro een blauwe slushie.

En zo is er alweer een dag voorbij. Nog even de foto's toevoegen aan het blog en dan ga ik nog lekker even lezen, het is tenslotte vakantie! Morgen gaat Sanibel in de herkansing!

4 opmerkingen:

  1. En lekkere volle dag, ondanks dat de jongens hebben uitgeslapen. Wat leuk, die Sand Dollar van Caro. Ik had ze nog nooit gezien. Enne... een goeie buit... jullie kunnen weer even vooruit. Leuk ook dat Ford restaurant, daar zou ik ook wel een kijkje willen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf manatees daar wil ik over 6 weken het water weer mee in. Dat ter zijde...,. Wat een heerlijke dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat vinden wij ook elke morgen snel kijken naar de reacties
    Helaas kan ik niet elke dag reageren lees het wel maar op mijn phone 📱 kan ik niet reageren
    Jullie vermaken je best geniet er nog van en hou vol

    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg jullie blog al een tijdje maar reageer nu pas ...
    Cape Coral is al jarën onze uitvalsbasis als we in Florida zijn.
    In jullie verslag is alles zo herkenbaar. Sanibel en Captiva zijn ook onze vaste uitstappen. Zeker ook eens een bezoekje brengen aan Cape Harbour in Cape Coral.
    Wisten jullie ook dat in Cape Coral een Ford restaurant is?
    In de Miromar Outlets is het altijd rustig winkelen. Op weg naar Sanibel is er ook kleine outlet, Sanibel Outlets. En ja, wij zoeken ook eerst de klantenservice om een coupon boekje ��
    Ik wens jullie nog veel plezier in CC.
    Eind oktober is het onze beurt ....

    BeantwoordenVerwijderen