woensdag 14 augustus 2019

Verjaardag in Universal

Vanmorgen werden we rond 7.00 uur wakker. Maurice stapte uit bed en zei dat hij snel naar de Publix ging om vers brood te halen. Maar 2 tellen later stond hij samen met Caro en Olaf weer in de slaapkamer. Zij kwamen me een cadeautje geven voor mijn verjaardag! Ik heb een grote Disney-mok gekregen met 'Mom' erop. Formaatje 'koffie voor een week'!

Caro dook hierna gelijk weer haar bed in, Maurice ging alsnog naar de Publix en ik heb eerst op mijn gemak alle felicitaties zitten lezen op Whatsapp en Facebook. Daarna de witte was verzamelt en weer een wasmachine aangezet.

Olaf dook lekker het zwembad in, Caro lag nog op bed, dus Maurice en ik hebben samen zitten ontbijten. Ach, voor een keertje moet dat kunnen! Niet teveel ontbeten, want daarna was er nog Key Lime Pie bij de thee!

Het weerbericht voor vandaag was erg slecht. Als ik naar de verwachting keek op de buienradar, dan zag het er naar uit dat het het grootste deel van de dag zou gaan regenen. Hmm, dat zou erg jammer zijn!

Maar we besloten toch gewoon, zoals gepland, naar Universal te gaan. We namen de poncho's mee en zouden het wel zien. Om 11.00 uur reden we de parkeergarage bij Universal in, het was nog steeds droog. Wel was het drukkend warm. We wilden vandaag voor de laatste keer naar Islands of Adventure gaan, de attracties doen die we nog niet gedaan hadden. Het viel ons op dat het vandaag echt megadruk was, veel drukker dan dat we de afgelopen dagen hadden meegemaakt!

Bij binnenkomst eerst naar de Guest Services gegaan. Ik wilde graag een 'birthday button'!


Na deze gekregen te hebben zijn we naar Doctor Doom's Fearfall gelopen. Caro wilde hier héél graag in en ik heb me maar opgeofferd. Dit is een zogenaamde 'drop tower'. Alleen word je bij deze versie eerst heel hard omhoog geschoten voordat je met zo'n zelfde noodgang weer naar beneden stort. Dit zijn niet mijn favoriete attracties, maar je wilt de kinderen ook niet alleen laten gaan hè! We gingen dus met z'n 3en de rij in, Maurice ging koffie halen bij de Starbucks.

De wachtrij duurde best lang, de attractie was echter zo voorbij! En ik moet bekennen dat ik het eigenlijk nog best leuk vond!

Vervolgens zijn we doorgelopen naar Popeye&Bluto's Bilge-Rat Barges. We hebben ons eerst een tijd vermaakt op de brug bij deze attractie. Hier staan apparaten waarmee je de mensen in de boten nat kunt spuiten. Eigenlijk moeten er munten in gegooid te worden, maar 2 apparaten deden het ook zonder een munt. Zó leuk om iedereen onverwachts nat te spuiten!!

Na een minuut of 20 besloten we zelf deze attractie in te gaan. De regen was nog steeds niet verschenen, de zon scheen zelfs flink (te flink bleek later op de dag, mijn schouders zien aardig rood!). De meegebrachte poncho's waren voor deze attractie ook erg handig, want bijna iedereen die uit de boten kwam waren doorweekt, alsof ze de rit niet in de boot maar zwemmend hadden gemaakt!!!!

Al bij de eerste de beste kleine afdaling kregen Caro en ik een gigantische golf over ons heen, we hadden een hele plas op onze schoot (op onze poncho). Helaas voelde ik wel dat het water wel bij billen bereikte, hmm, dat betekent tóch weer een hele natte broek! Maar we waren toch wel erg blij met de poncho's, we waren maar een beetje nat geworden, in tegenstelling tot de anderen in onze boot die echt geen droge draad meer hadden!

Vervolgens hebben we weer een tijdje mensen nat staan spuiten op de brug. Vooral Caro en Olaf kunnen daar geen genoeg van krijgen. Tegelijkertijd hebben we een broodje gegeten. Toen dat op was zijn we naar Harry Potter and the Forbidden Journey gelopen. Olaf wilde deze graag nog een keer doen. Ik ben samen met Olaf de 'Single Riders' rij ingegaan. Maurice en Caro bleven buiten op ons wachten. De single riders rij ging echt enorm snel. Voordat we het wisten zaten we al in de attractie. Eerst Olaf en 2 stoeltjes na hem mocht ik er ook in. Ik vond deze attractie weer supergaaf om te doen!

Nadat we weer buiten waren zeiden Caro en Maurice dat ze ergens binnen wat wilden drinken. Zij hadden de hele tijd buiten zitten wachten en aangezien het vandaag weer een erg warme, maar daarnaast ook een erg vochtige dag was, waren ze wel even klaar met de warmte.



We keken in Hogwarts maar daar was het zo gigantisch druk dat de mensen in de rij stonden om ergens naar binnen te mogen. Dan maar eerst naar Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure'? De wachttijd was meer dan 3,5 uur had ik gezien op de app, maar ze hebben ook een 'single riders' rij. Helaas zagen we dat Hagrid's gesloten was wegens het weer. Er zal wel ergens in de buurt een onweersbui hebben gezeten, maar we hebben hem in ieder geval vandaag niet gezien of gehoord! Maar ondertussen waren de meeste attracties in het park wel dicht. We besloten daarom maar ergens binnen, onder het genot van de airco, iets te gaan drinken.

De sluiting van de attracties heeft volgens mij wel een uur geduurd en ondertussen bleef de zon maar schijnen en hebben we geen slecht weer gezien. Vervolgens zijn we weer richting Hagrid's gelopen. We kwamen over een brug en zagen grote vissen in het water. We hadden nog brood in de rugtas dus we hebben de vissen wat te eten gegeven.


Na een tijdje weer verder richting Hagrid's, deze was nog steeds dicht. De jongen die bij deze attractie werkte zei dat de single riders rij zo mogelijk nog langer was dan de gewone rij. We hadden echt geen zin om een uur (of misschien wel 3) in de rij te staan. Dan maar geen Hagrid's attractie helaas!

We waren inmiddels zó klaar met de warmte en de brandende zon dat we naar de uitgang zijn gelopen. Ik ben de kerstwinkel nog ingegaan en heb daar een kerstbal gekocht waar ik het jaartal op het laten zetten.



Maurice was ondertussen bij de Starbucks een 'Been There' beker kopen van Universal, voor onze verzameling.

Weer terug bij de auto werd de navigatie ingesteld op de 'Mall of Millenia'. Omdat ik jarig ben mocht ik bepalen wat ik wilde eten en ik wilde graag naar 'The Cheesecake Factory' en die zit in deze mall.

We waren om kwart voor 4 bij de mall. We hebben er wat rondgekeken en wat kleine aankopen gedaan (ik een blousje bij Gap, Caro 2 korte broeken bij de H&M en we hebben nóg een 'Been there' beker gekocht bij de Starbucks, ditmaal van Orlando).

Om 17.00 uur zijn we naar The Cheesecake Factory gelopen. Het zat er stampvol (en dat al zo vroeg!) zoals gewoonlijk. We konden meteen terecht als we buiten wilde zitten, anders was er een wachttijd van 20 minuten. Nou, we gaan toch écht niet buiten zitten met dit weer, wij wachten wel!!!

Na ongeveer 20 minuten ging de buzzer en werden we naar een tafeltje gebracht. Naast ons zat een stel en Caro hoorde hem tegen haar zeggen "we zijn hier op een date en jij zit de hele tijd op je telefoon". Was best genant, het duurde best een tijd voordat zij de telefoon weglegde en ondertussen zat hij te zuchten en geërgerd naar haar te kijken!

Het eten was weer heerlijk. Ik had de Factory Combination 'Steak Diane en Chicken Madeira', Maurice had de 'Spicy Chicken Chipotle Pasta', Olaf gegrilde kip en Caro natuurlijk weer een hamburger. We hebben echt zo lekker zitten eten; dit is toch wel één van mijn favoriete restaurants!



We zaten erg vol, maar ik wilde heel graag een cheesecake omdat ik jarig ben. We besloten om een punt mee naar huis te nemen. Dat werd de '30th anniversary cheesecake, een taart bestaande uit naturel cheesecake, fudge cake en chocolade truffle creme.

Maurice had dit keer een paar biertjes bij het eten gedronken, dus voor het eerst deze vakantie heb ik gereden. Ik vond het in het begin best een beetje eng, in zo'n grote auto, maar het wende snel.

Thuis gekomen zijn Olaf en ik lekker nog even het zwembad ingedoken. Ik mocht iedere keer de duikpijlen en de smurfenpoppetjes het water ingooien en Olaf dook ze dan weer op.

Na het zwemmen hebben Olaf en ik samen zitten genieten van de cheesecake. Niet iets wat we dagelijks moeten doen maar ik ben maar 1x per jaar jarig!!

Vervolgens ben ik aan het blog van vandaag begonnen, heb ik de foto's uitgezocht en de filmpjes in het blog van gisteren gezet. Dit alles onder het genot van een mooi blauw drankje, een 'flavoured beer' met pina colada smaak.
En zo is er alweer een dag om. Het was fijn dat het, in tegenstelling tot de voorspellingen, de hele dag droog gebleven is. Maar hopelijk is het morgen wel een tikkeltje minder benauwd!!

4 opmerkingen:

  1. Wat n Top verjaardag!! Die mokken zijn er ook v Florida. Ik spaar ze ook. Hihi. Welke app/site voor t weer houden jullie in de gaten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, ik kijk op de buienradar van weerplaza.nl. Ik weet niet hoe betrouwbaar die is maar heb nog niet iets beters kunnen vinden. Geweldig hè, die Starbucks bekers. Thuis hebben we er al 7. Het zijn mijn favoriete koffie verkeerd-bekers. De Florida beker gaat ook zéker nog gekocht worden!

      Verwijderen
  2. Top verjaardagdag El. Genieten nog!

    BeantwoordenVerwijderen